Catch up en Auckland :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Vera - WaarBenJij.nu Catch up en Auckland :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Vera - WaarBenJij.nu

Catch up en Auckland :)

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

25 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve vrienden,

Ik heb al lang niets meer van me laten horen, ik weet het! De laatste weken voor de vakantie viel ik een beetje in routine; maandag eten met huisgenootjes, dinsdag voetbalwedstrijd en salsa avond, woensdag voetbalmiddag en uitgaansavond, donderdag studiedag en vrijdag fish&chips met vrienden.. Iedereen is druk met studeren zo vlak voor de break! Maar er zijn natuurlijk nog wel wat hoogtepunten te vermelden van de afgelopen weken :)

Ten eerste, ik heb tijdens een van de salsa avonden een leuke jongen ontmoet. Hij laat me heel Wellington zien en samen hebben we o.a. een live jazz band zien optreden, een fancy dinner gehad in nieuwe jurk en schoenen (nouja ik dan, hij in pak ;), alle markten (ochtend en avond) ontdekt en genoten van het prachtige lichtfestival dat afgelopen week in Wellington gehouden werd. Met andere internationals heb ik eindelijk een Kiwi gezien (in de zoo, maar toch), nieuwe cocktails uitgeprobeerd, veel wafels gegeten en allerlei curries getest :P Verder ook veel opdrachten ingeleverd en gelukkig eindelijk mijn eerste cijfer terug. Nou ja letter eigenlijk, ik had een B xD

Afgelopen vrijdag begon mijn vakantie, maar zondagavond begon mijn trip pas echt. Toen vertrok ik met de nachtbus naar Auckland, een reis van ongeveer 11 uur. Toen ik maandagochtend aankwam heb ik, na mijn spullen in het hostel te hebben gedumpt, ontbeten met Merel, een van de meisjes die ik tegenkwam tijdens mijn vlucht van Amsterdam naar Auckland :) Daarna ben ik Auckland gaan verkennen, te beginnen bij de haven, gevolgd door de skytower en het (winkel)centrum. Aansluitend ben ik me in het hostel gaan opfrissen en op zoek gegaan naar een leuk plekje om te eten. Na een paar rondjes besloot ik dat ik geen zin had om alleen in een restaurant te gaan zitten en veel geld uit te geven, dus eindigde ik in een McDonalds xD

Ik was eigenlijk van plan om savonds mount Eden te beklimmen, dat was me een paar keer aangeraden, maar ik wilde eerst even uitrusten.. Misschien raad je het al, maar ik viel in slaap (wel in bed gelukkig) en werd de volgende ochtend pas wakker :P Ik wilde nog steeds graag de wandeling doen, en mijn bus zou pas om 13 uur vertrekken dus het kon nog best, maar helaas was het erg slecht weer en dus stelde ik de tocht toch maar weer uit.. De tijd die ik nu over had besloot ik maar vast een stuk voor mn blog te schrijven. Dus nouja, dat is wat je zojuist hebt gelezen :P De rest van mijn vakantie volgt hopelijk snel!

Liefs,
Vera

Ps: doordat ik mijn blog op mijn mobiel heb geschreven is het soms ietwat kortaf, excuses! Doordat de app op mijn mobiel niet werkte kan ik mijn blog nu pas online zetten in plaats van meer dan een week geleden, wat eigenlijk het plan was..

Pps: had ik al verteld over de fish&chips in Nieuw Zeeland? Het is hier namelijk erg populair, niet al te duur en een beetje te vergelijken met een Nederlandse snackbar. Maar in plaats van bitterballen of een kroket serveren ze hier vis bij de patat! Ook erg lekker :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 4824

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Januari 2016

Droomreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: